ماكرون : ایران با حملۀ بی سابقه‌اش به اسرائیل شكافی عمیق در خاورمیانه ایجاد كرد

ار.اف.ای ـــ به گفته امانوئل ماكرون، رئیس جمهوری فرانسه، جمهوری اسلامی ایران با حمله گستردۀ موشكی و پهپادی خود به اسرائیل شکافی عمیق و مرحلۀ تازه ای در تنش‌های خاورمیانه به وجود آورد.

ماكرون حمله جمهوری اسلامی ایران را به اسرائیل بی‌تناسب و بی سابقه و بی ارتباط با تعادل خشونت در خاورمیانه خواند. او گفت : حملۀ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نظر به گستردگی بالای آن بمنزلۀ شکافی عمیق در خاورمیانه است.

جمهوری اسلامی ایران به اسم دفاع از خود بیش از سیصد موشك و پهپاد رزمی به روی اسرائیل پرتاب كرد كه ٩٩ درصدشان البته به دلیل برتری تكنولوژیك و نظامی اسرائیل و متحدانش رهگیری و خنثی شدند. فرانسه نیز که دارای یك پایگاه هوایی در اردن است به درخواست این كشور در كنار آمریكا و انگلستان در خنثی كردن و رهگیری موشك ها و پهپادهای ایران نقش ایفا كرد.

امانوئل ماكرون  ضمن محكوم كردن حملۀ بی سابقه جمهوری اسلامی به اسرائیل تاكید كرد كه فرانسه هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ در خاورمیانه انجام می دهد.

ماكرون وضعیت امروز خاورمیانه را بسیار بی ثبات خواند  و از اسرائیل خواست  كه برای جلوگیری از افزایش تنش ها پاسخ احتمالی خود را به جمهوری اسلامی ایران محدود كند. او تاكید كرد كه نباید گذاشت كه در هر مرحله آستانۀ تازه ای پشت سر گذاشته شود. ماكرون بار دیگر گفت كه فرانسه به عنوان قدرت متعادل كننده دارای نقش در خاورمیانه است و به نقش خود عمل خواهد کرد.

رهبران ایران گفته‌اند که قدرت‌های غربی به جای انتقاد از حملۀ تهران به اسرائیل باید از خویشتنداری جمهوری اسلامی در این حمله تشكر كنند.