فاکس نیوز: ایران مشغول ساخت پایگاه محرمانه نظامی در سوریه است

صدای آمریکا – شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی خبر داد که ایران مشغول ساخت پایگاهی نظامی در سوریه است و قصد دارد چند هزار نیروی نظامی را در آن مستقر کند. این گزارش که روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه منتشر شده می‌گوید که نام این مجتمع نظامی «امام علی» است و به دست نیروهای سپاه قدس در حال ساخت است. فاکس‌ نیوز با استفاده از ماهواره غیرنظامی، تصاویری که در این گزارش به آن اشاره شده را منتشر کرده است. این پایگاه در نزدیکی گذرگاه مرزی البوکمال – القائم بین سوریه و عراق واقع شده است. کارشناسان بررسی تصاویر ماهواره‌ای به فاکس نیوز گفتند این پایگاه ظرف چند ماه آینده ممکن است تکمیل شود. ارتش اسرائیل به تازگی جزئیاتی را از تدارکات نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمله با پهپادهای مسلح به آن کشور و حمله اسرائیل به تدارکات نیروی زیر نظر قاسم سلیمانی در سوریه ارائه داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز تاکید کرد که اسرائیل به دفاع از خود از هر راه ضروری ادامه می دهد. او در پیام توئیتری نوشت: «رژیم ایران به هدف اجرای حملات تروریستی مرگبار علیه اسرائیل، در جبهه‌های وسیعی اقدام می‌کند. اسرائیل به دفاع از امنیت خود به هر راهی که ضروری باشد، ادامه می‌دهد.»

در پی عملیات نظامی اسرائیل علیه مواضع نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، سوریه و لبنان، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای پیش رو حمایت می کند.